Mary Shelley's Frankenstein
Robert De Niro, Kenneth Branagh, Tom Hulce, Helena Bonham Carter, Aidan Quinn, Ian Holm och John Cleese skådespelar i Branaghs hyllade adaption av Mary Shelleys Frankenstein. Enligt originalet - här är historien om en ung läkare vars besatthet med döden leder honom till att skapa ett liv. Men hans "varelse" som han skapat av kropparna från brottslingar och hjärnan från en briljant vetenskapsman är ett gräsligt förlöjligande av mänskligheten. Och när varelsen inser att han aldrig kommer att accepteras av människor, söker han hämnd på dr Frankenstein och hans familj. En inspirerad adaption som är känslomässigt komplex och verkligen skrämmande.