Monster's Ball
MONSTER'S BALL är ett kraftfullt drama från den amerikanska södern och en berättelse om hur kraftfull och livsförändrande kärleken kan vara. Det är berättelsen om Hank (Oscar-belönade Billy Bob Thornton), en förbittrad fängelsevakt som arbetar med dödsdömda. Han börjar en osannolik men känslomässigt laddad affär med Leticia (Oscar-belönade Halle Berry), hustru till en av de intagna.