Musen Som Röt
I det här sällsamma och hejdlöst roliga berättelsen om Duchy från Grand Fenwicks öde, ett påhittat land på gränsen till konkurs då dess enda exportvara, ett fint vin, har konkurrerats ut av ett amerikanskt företag. Grand Fenwicks premiärminister (Peter Sellers) och kvinnliga monark (även det Sellers) hittar en lösning på problemet: de ska förklara krig mot USA.