My Vietnam
Det vietnamesiska paret Bay och Tam har bott i Tyskland i 30 år. De lever på att städa tomma kontorsytor och har inte bra förutsättningar för att interagera med det vanliga tyska samhället. En film om svårigheterna med att bo på två platser samtidigt och frågan om vilken inverkan den här dubbelheten har på ett äktenskap, familjen och känslan av tillhörighet.