We will survive
På det här unika äldreboendet i Tyskland erbjuds seniorer med alla sexuella läggningar mer än ett hem på äldre dar. Den dokumenterande kortfilmen WE WILL SURVIVE studerar den humoristiska, hjärtliga och inte alltid helt konfliktfria vardagen på äldreboendet Regenbogen (Regnbågen) i Frankfurt och vi utforskar frågan om hur vi vill leva och älska på ålderns höst.