Nitram
Ett psykologiskt drama om den ensamma Nitram vars liv kantas av utanförskap och frustration. Filmen följer hans nedåtgående spiral och ger en insikt i de omständigheter som ledde till massakern i Port Arthur 1996, den dödligaste masskjutningen i Australiens historia. Regi: Justin Kurzel. I rollerna: Caleb Landry Jones, Judy Davis, Anthony LaPaglia, Essie Davis m.fl.