One Chance
Den inspirerande och sanna historien om Paul Potts, den brittiska tenoren som blev världsberömd över en natt då han valdes ut till TV-programmet "Britain's Got Talent" 2007. Med över 25 miljoner träffar på YouTube blev Potts genast ett fenomen och gick sedan vidare och vann hela tävlingen och miljoner människors hjärtan världen över. Men vägen till framgång var inte lätt. Efter att ha blivit mobbad större delen av sitt liv försörjde han sig som mobiltelefonförsäljare och utövade sin passion för opera i hemlighet. Tills den dagen han fick en chans att vända allt i ett laddat TV-sänt ögonblick som fortsätter att inspirera människor runtom i världen.