Operation Ragnarök
En U-båt lastad med ett hemligt virus kraschar utanför Landskrona och utlöser en smitta som förvandlar folk till aggressiva monster. Smittan sprider sig blixtsnabbt och militären sätter staden i karantän. Två familjer har av någon anledning inte smittats, och försöker överleva i den hemstad som nu har förvandlats till en stridszon.