The Dresser
En ödesdiger natt under andra världskriget sätter en kringresande teatertrupp upp Shakespeares "Kung Lear" vid en liten, regional teater. Bomberna faller, sirenerna tjuter, ridån är uppe, men skådespelaren/teaterdirektören "Sir" (Anthony Hopkins), som spelar Lear, syns inte till. Hans påklädare "Norman" (Ian McKellen) kämpar för att hålla igång föreställningen. Men kommer Sir att dyka upp i tid...