Pappa och vi
En familjekomedi som utspelar sig i New York år 1883. Den framgångsrike börsmäklaren Clarence Day försöker sköta sitt hem lika effektivt som sin affärsverksamhet men i själva verket är det hans fru Vinnie som styr hushållet. Paret har fyra söner och att hålla efter både hemmet och barnen kräver mer tålamod än Clarence besitter. Regi: Michael Curtiz. I rollerna: William Powell, Irene Dunne, Elizabeth Taylor, Jimmy Lydon, Johnny Calkins, Martin Milner m.fl. (Life with Father)