Pat Garrett & Billy the Kid
De är ärkefiender men samtidigt bästa vänner. Den ene är Billy the Kid (Kris Kristofferson), en man som följer sina egna lagar. Den andre är lagen själv - den skoningslöse sheriffen Pat Garrett (James Coburn) som en gång i tiden var Billys kompanjon. Bob Dylan står för det suveräna soundtracket och spelar dessutom Billys kumpan "Alias". I detta storslagna epos av Sam Peckinpah ser vi gräddan av amerikanska västernfilmstjärnor! Nu kan du dessutom för första gången se filmen som den var menad att bli! Den har klippts om enligt regissörens anteckningar och kollegornas rekommendationer. Och skillnaden blir tydlig - balansen mellan karaktärernas utveckling och den actionfyllda storyn är perfekt!