The Wild Bunch
Sam Peckinpahs Wild Bunch betraktas av många som en av tidernas bästa västernfilmer. Filmen är en stark skildring av ett gäng desperados som håller ihop enligt en oskriven hederskod. 1994 restaurerades filmen till nyskick och klipptes om enligt regissörens originalklippning från juli 1969 - och i denna specialutgåva får du se den mästerliga originalversionen i förstklassig digital bildkvalitet. Se William Holden, Ernest Borgnine, Robert Ryan och de andra klassiska västernstjärnorna ta plats på hästryggarna och rida in i filmhistorien.