Polytechnique
Den sjätte december 1989 bestämmer sig en ung man för att leva ut sin antifeministiska agenda. Han går in på en ingenjörsskola med en enda tanke i huvudet: att avrätta unga kvinnor. Polytechnique är den drabbande filmatiseringen av Montreal-massakern.