Queen of Katwe
Queen of Katwe är en fascinerande berättelse, baserad på verkliga händelser, om en ung flicka uppvuxen på landsbygden i Uganda vars värld förändras i grunden när hon lär sig spela schack. Med familjens och omgivningens stöd och uppmuntran kämpar hon för att nå sin dröm att bli en internationell schackmästare.