Resident Evil: Retribution
The Umbrella Corporations dödliga T-virus sprider sig över jorden, och förvandlar vanligt folk till legioner av odöda. På väg mot sin undergång har mänskligheten bara ett hopp: Alice (Milla Jovovich). Hon är ute på ett uppdrag och slår sig fram genom städer och över kontinenter, hela tiden inom Umbrellas forskningsanläggning. Gamla vänner blir till nya fiender medan hon strider för att undkomma och upptäcker att allt det hon tror på kanske inte ens är sant.