Resurgence
För att få kallas Fittest on Earth måste man klara av ett antal både fysiska och mentala utmaningar. År 2020 fanns det många sådana utmaningar. "Resurgence" fångar upp allt drama när organisationen för CrossFit anordnar en tävling mitt i en världspandemi. De utvecklade ett nytt tävlingsformat för att begränsa ett stort antal idrottare till endast fem män och fem kvinnor. Dessa idrottare samlas på en liten ranch i Kalifornien för att ta sig an de utmaningar som är nödvändiga för att bli utsedd till Fittest on Earth.