Oz - en fantastisk värld
Dorothy befinner sig återigen i sitt drömland men när hon försöker att hitta sina gamla vänner i Emerald City får hon veta att de blivit förvandlade av den onde kungen. Nu är det upp till Dorothy, kycklingen Billina och deras nya vänner att bekämpa Mombie och den onde kungen och återföra den rätta ledaren av Oz till sin tron.