Rise
Den sanna historien om en ung man som felaktigt anklagas för våldtäkt och döms till sex år i ett högsäkerhetsfängelse. Han måste förlita sig på sina överlevnadskunskaper och ett osannolikt band med en ökänd fånge för att bevisa sin oskuld och återfå sin frihet.