Rodeoprinsessan
Ida Clayton (Bailee Madison) har aldrig träffat sin rodeoridande pappa, men tycker nu att det är hög tid. I sökandet efter honom träffar hon på Sweethearts of the Rodeo – en grupp begåvade kvinnliga konstryttare med före detta rodeostjärnan Terence Parker (James Cromwell) som manager. Trots sin ringa ålder lyckas den tuffa Ida övertala Parker om att låta henne träna för att bli en av de våghalsiga Sweethearts, vilket kan bli hennes chans att äntligen få sin hett eftertraktade ”familj”. Cowgirls n’ Angels, med bland andra Jackson Rathbone, Alicia Watt och Frankie Faison, är en spänningsfylld hjärtvärmande berättelse som får dig att krama tyglarna lite extra!