Roger och jag
Detta är en mycket personlig, bittert humoristisk titt på nedstängningen av flera General Motors-anläggningar i Flint, Michigan, filmskaparen Michael Moores hemstad, vilket resulterade i att 35 000 jobb försvann. Beväpnad med knivskarp slagfärdighet, medlidande och inte så lite framfusighet, ger Moore sin bild av vad som gick fel i Flint, och skildrar sina motarbetade försök att få träffa den store mannen själv, GM:s styrelseordförande Roger Smith.