Romeo & Julia
En modern tolkning av William Shakespeares klassiska drama om ung kärlek med förhinder. Handlingen utspelar sig i den fiktiva staden Verona Beach där två rivaliserande familjer, Montague och Capulet, är indragna i ett blodigt gangsterkrig. Romeo, son till Montagues överhuvud, förälskar sig i Julia, dotter till Capulets, och deras förbjudna kärlek utmanar de två klanernas fiendskap. Regi: Baz Luhrmann. I rollerna: Leonardo DiCaprio, Claire Danes, John Leguizamo, Harold Perrineau, Paul Rudd, Brian Dennehy m.fl. (Romeo + Juliet)