Ryska huset
Den brittiske förläggaren Barley får en dag ett manuskript av den vackra ryskan Katya. Manuskriptet är skrivet av en sovjetisk kärnfysiker och innehåller information som kan rubba maktbalansen i världen. Barley och Katya dras nu in i den farliga världen av internationellt spionage på högsta nivå. Filmen bygger på John le Carrés roman med samma titel. Regi: Fred Schepisi. I rollerna: Sean Connery, Michelle Pfeiffer, Roy Scheider, James Fox, John Mahoney, Klaus Maria Brandauer m.fl. (The Russia House)