Safe Corridor
Filmens berättelse är baserad på verkliga händelser som inträffade under den ryska militära insatsen i Georgien 2008. Shindisi är platsen där de ryska ockupationsstyrkorna belägrade den georgiska militären efter att en fredskorridor hade utlovats, och det var där vanliga bybor riskerade livet för att rädda skadade georgiska soldater.