Saint-Exupéry: The Pilot Who Wrote the Little Prince
Argentina, 1930. Den frihetsälskande Antoine de Saint-Exupéry är pilot för det franska flygpostverket, för vilka han flyger tillsammans med den legendariske kollegan Henri Guillaumet. Under en ödesdiger flygning försvinner Guillaumet över Anderna, och med hjälp av hans fru Noëlle ger sig den beslutsamma, hoppfulla Saint-Exupéry ut på en livsfarlig räddningsfärd. På vägen upptäcker han att hans otroliga fantasi kanske är hans största tillgång. Tio år senare ger han ut en av världens mest älskade böcker – Den lille prinsen.