samvete
Maharaj Singh, stolt ägare av en hingst, bor med sin fru Rukmini och sonen Chimpoo. Dacoits attackerar, dödande en. Maan Singh svär hämnd, kidnappar Chimpoo. År senare anländer Badal och påstår sig vara Chimpoo. Kärleken blomstrar mellan honom och Sunita. Badal bekänner att han inte är Chimpoo. Maharaj håller det hemligt för Rukmini, men ödet kan avslöja sanningen.