Scarlet
Från den visionära filmskaparen Mamoru Hosoda kommer ett animerat äventyr som trotsar tiden. SCARLET, en svärdfäktande prinsessa från medeltiden på ett farligt uppdrag för att hämnas sin fars död. Allvarligt skadad i \"Andra Världen\" möter hon en idealistisk ung man från vår tid som hjälper henne att läka och visar henne möjligheten till en framtid utan bitterhet.