När en oväntad och skoningslös motståndare slår till mot hennes närmaste tvingas Kara Zor-El, även känd som Supergirl, motvilligt att samarbeta med en osannolik följeslagare på en episk, interstellär resa i hämndens och rättvisans tecken.