Scooby-Doo och legenden om vampyren
Musik, mysterier och en legendarisk australiensk vampyr är alla delaktiga när Scooby-Doo är i Australien på ett hårresande äventyr i den här helt nya Scooby-Doo-filmen! På semester i Australien besöker Scooby-Doo och Mysteriegänget en rockkonsert på Vampyrklippan. Men musiken klingade av när gänget får reda på att en legendarisk australiensisk varelse vid namn Yowie Yahoo kidnappar musiker och förvandlar dem till vampyrer! Maskerade som ett hårdrocksband måste Scooby-Doo och gänget överleva en trio av rock'n'roll-vampyrer för att kunna lösa mysteriet Legenden om Vampyren som omger den främmande vildmarken!