Sheriffen i Tombstone
Regissören John Sturges presenterar en nytolkning av Wyatt Earp/Doc Holliday-legenden och kampen för politisk kontroll över Tombstone, med en fantastisk trio av antagonister: James Garner som Earp, Jason Robards som Holliday och Robert Ryan som Clanton.