Sidik och pantern
Sidik har tillbringat de senaste 25 åren med att söka efter en persisk leopard i de av folkmordet sargade bergen i Kurdistan i norra Irak. Om han lyckas fånga en av dessa magiska varelser på film kommer regionen att förklaras som nationalpark och bomberna kommer aldrig mer att falla. Sidik har fortfarande inte hittat sin leopard, men han vägrar att ge upp.