Sjätte sinnet
En skräckthriller om den högt ansedde barnpsykologen Malcolm som plågas av minnet av en ung patient han inte lyckades rädda. Han får dock lite sinnesro av att försöka hjälpa den skrämde och förvirrade åttaåringen Cole, men Malcolm står helt oförberedd inför de visioner som hemsöker pojken. Cole förföljs nämligen av ovälkomna och fruktansvärt skrämmande besök från en helt annan värld. Regi: M. Night Shyamalan. I rollerna: Bruce Willis, Haley Joel Osment, Toni Collette, Olivia Williams, Trevor Morgan, Donnie Wahlberg m.fl. (The Sixth Sense)