Slumpen avgör
Fanny och Jean tycks på ytan vara det perfekta paret - de är båda framgångsrika, bor i en vacker lägenhet i ett välbärgat parisiskt kvarter, och ser ut att vara lika kära som när de just lärde känna varandra. Men när Fanny stöter på Alain, en före detta klasskamrat, blir hon blixtförälskad.