Songwriter
Regissören Murray Cummings har skapat en intim dokumentär om en av vår tids största poplåtskrivare. På turnébussar, i inspelningsstudior och hemma i Malibu-huset, samarbetar Ed Sheeran med visionärer som Benny Blanco, Julia Michaels och Ryan Tedder för att forma sitt listtoppande album ÷. Genom material filmat både hemma och på turné får vi vara med när några av superstjärnans största hits – ”Shape of You”, ”Perfect” och ”Galway Girl” – blir till.