South to Sian
In a time where there are fences around everything, and we are denied the instinct of self-preservation, it is difficult to find a place free from rules and restrictions, but not yet impossible. Surf movies come and go, a million waves in exotic locations and surfers flown in for three-day shoots on perfect swells, but the spirit of adventure never dies.What began as a three-month trip to a collection of surf breaks off the beaten track turned into a two-year odyssey of exploration, injury, companionship and 4,000km of two-wheeled, single-finned escape from the the real-world burdens of modern life.Harrison Roach and Zye Norris pack their bags, a diverse quiver of boards, two bikes and a 50-dollar tent into a 1970s Land Rover and embark on an epic quest from the southern reaches of Bali, through the Indonesian archipelago to Northern Sumatra’s isolated Lagundri Bay. On boards, on bikes, by boat and four-wheel drive, the pair’s journey is to discover if, in these days of GPS and WiFi, the dream of a true pioneering surf adventure is still alive.