Sparkle
Sparkle är en tidlös berättelse om familjeband, framgångens prövningar och musikens kraft. American Idol-sensationen Jordin Sparks gör sin långfilmsdebut i rollen som Sparkle, en ung kvinna vars stora drömmar verkar nästan omöjliga att förverkliga. Sparkles överbeskyddande mamma (Whitney Houston) har varnat henne för farorna i musikbranschen, men hon uppmuntras av den snygga och ambitiösa Stix (Derek Luke) och startar en trio med sina systrar (Tika Sumpter och Carmen Ejogo). Tillsammans framför systrarna de rörande sånger som Sparkle skriver, men i takt med att deras framgångar blir allt större, ökar också risken för svartsjuka, osäkerhet och frestelser. En stark skådespelarensemble med bland andra Mike Epps, Omari Hardwick och CeeLo Green gjuter liv i detta svepande drama.