Spioncentral Hawaii
John Wayne spelar den tuffa specialagenten Big Jim McClain som åker till Hawaii för att ta itu med en internationell terroristliga. Agenterna Jim McLain (Oscar-vinnaren Wayne) och Mal Baxter (James Arness) går undercover för att tvinga fram en cell av kommunistiska terrorister, och McLain uppvaktar den misstänkta sympatisören Nancy Vallon (Nancy Olson) för att upptäcka vilka hemligheter hon kan dölja i en dödlig katt och råtta-lek i ett tropiskt paradis.