Spitfire over Berlin
I augusti 1944 står amerikanska stridsplan redo för ett luftangrepp över Nazityskland, när den brittiska underrättelsetjänsten får korn på att de kanske ger sig rakt in i en fälla. I en kamp mot klockan måste Löjtnant Edward Barnes ta sig an ett uppdrag på liv och död och flyga sin obeväpnade Spitfire över Berlin för att rädda livet på 1200 man.