Star Wars: The Phantom Menace
Anakin Skywalker, en ung pojke med övernaturliga krafter tränas och vägleds av den vise gamle Jedi-riddaren Obi-Wan Kenobi. Vad ingen vet är att Anakin en dag kommer att förvandlas till den onde och mäktige Darth Vader.