Stargate
Stargate är en science fiction-film från 1994. Den utspelar sig i Stargateuniversumet, dit teamet i filmen lyckas ta sig genom att upptäcka att en så kallad Stjärnport kan generera maskhål för omedelbar transport till främmande planeter i vår galax. Fienden är en utomjordisk varelse som uppträder som en gud från jordens egyptiska mytologi.