Still Alice
Den lyckligt gifta trebarnsmodern Alice Howland är en berömd lingvistikprofessor som börjar glömma bort ord. När hon får en förödande diagnos sätts hennes och familjens band på prov. Alices kamp att hålla fast vid den hon en gång var är skrämmande, hjärtskärande och inspirerande.