Vid din sida
Julia Roberts skildrar Isabel, en fotograf fokuserad på sin karriär som tvingas in i rollen som ovälkommen styvmor till sin pojkvän Lukes (Ed Harris) två barn - 12-åriga Anna (Jena Malone) och 7-åriga Ben (Liam Aiken). Hennes försök att vinna deras kärlek och respekt kompliceras av Jackie (Susan Sarandon), Lukas före detta fru och barnens mycket hängivna mor, som ogillar Isabels intrång. När Jackie får reda på att hon har en dödlig sjukdom, tvingas de två starka, självständiga kvinnorna hitta ett sätt att leva med varandra. De inser att de måste åsidosätta sina konflikter, och finner att deras kärlek för barnen är något de verkligen har gemensamt. Till slut finner de ett sätt att accepterar varandra för att kunna leva livet fullt ut, medan de har chansen.