Blommor av stål
Sex divor på skärmen- Sally Field, Dolly Parton, Shirley MacLaine, Daryl Hannah, Olympia Dukakis, och Julia Roberts, kommer samman som väninnor i den här hysteriska och hjärtvärmande historian om livet, kärleken och förluster i en liten stad i Louisiana. Huvudpersonen i gruppen heter Shelby Eatenton (Julia Roberts), nygift och lyckligt gravid, trots att hennes diabetes kan orsaka att förlossningen blir livshotande. Vettskrämd och arg då hon kan komma att förlora sin enda dotter, vänder sig M'Lynn Eatenton (Sally Field) till sina fyra, närmaste vänner för styrka och skratt medan hon kämpar emot sin dödsrädsla i ett försök att tillsammans med Shelby fira det nya miraklet och livet.