Summer G
Richard T Jones (“Guess Who”, TV:s "The Wire"), Blair Underwood (“Madea's Family Reunion”, tv:s "Fatherhood"), Chenoa Maxwell (“Doing Hard Time”, “Hav Plenty”), Andre Royo (“Shaft”, TV:s "The Wire"), Andrew Lauren (“Conspiracy Theory”) och Laz Alonzo (“Jarhead”, “The Tenants”) har huvudrollerna i “G”, en tragisk berättelse om en ung hip-hopare i Great Gatsby-stil vid namn Summer G. Under gymnasietiden faller han för en tjej med högre social status, men hon avvisar honom till fördel för en kille som även han är på väg uppåt på den sociala stegen. Summer G ägnar tio år åt att bygga upp ett hip-hop-imperium och flyttar sedan till Hamptons där han återfinner föremålet för hans kärlek. En trendsättande film som sätter fokus på en afroamerikansk aristokrats livsstil.