Tel Aviv on Fire
Salam, en charmig 30-årig Palestinier, jobbar som praktikant på en populär palestinsk såpopera: "Tel Aviv on Fire". Varje dag måste Salam passera den Israeliska gränskontrollen för att komma till TV-studiorna. En dag möter han checkpoint-befälet Assi, vars hustru är ett stort fan av tv-programmet. För att imponera henne börjar Assi involveras i manusarbetet. Salam inser snabbt att Assis idéer ger honom chans att snabbt avancera i sin karriär som manusförfattare.