Terminator Genisys
Arnold är tillbaka och bättre än nånsin (Shawn Edwards, FOX-TV), i detta nya explosiva kapitel av succéfilmerna om Terminator. Kyle Reese sänds tillbaka till 1984 av moståndsledaren John Connor för att skydda hans unga mor, Sarah Connor. Men den här gången har oväntade händelser förändrat det förflutna och hotar nu mänsklighetens framtid. Nu måste Reese (Jai Courtney, Divergent-serien) ansluta sig till Sarah (Emilia Clarke, Game of Thrones) och hennes “väktare” (Arnold Schwarzenegger) för att rädda världen och stoppa nästa utveckling av Terminators i "en av årets bästa actionfilmer". (Rick Bentley, THE FRESNO BEE)