Terminator: The Sarah Connor Chronicles
När Sarah, Cameron och John letar reda på stulen last blir John ensam och upptäcker att framtiden inte är så säker som han hade hoppats. Under tiden leder agent Ellisons mordutredning honom till en intressant misstänkt. Återkommande gästskådespelaren GARRET DILLAHUNT ("Damages", "The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford", "No Country for Old Men", "ER") spelar George Laszlo.
När Sarahs vän Andy (återkommande gästskådespelaren BRENDAN HINES) skickar sin dator till en schacktävling omvärderar hon hans dators kapacitet och oroar sig för vart det kan leda.
Medan främlingen (återkommande gästskådespelaren BRIAN AUSTIN GREEN) kämpar för sitt liv och svävar mellan medvetslöshet och vaket tillstånd, minns han livet i framtiden och sin personliga kamp mot maskinerna. Under tiden försöker Sarah förklara det förflutna för sitt ex Charley (återkommande gästskådespelaren DEAN WINTERS).