The Devil's Climb
Alex Honnold och Tommy Caldwell är två av tidernas främsta bergsklättrare, tillika bästa vänner. Tillsammans cyklar de 400 mil för att bestiga Devils Thumb: en legendarisk bergstopp på 3 000 meter i Alaska, omgiven av gammal regnskog. Tommy håller fortfarande på att återhämta sig efter en karriärshotande skada, vilket gör expeditionens utgång oviss.