The Dissident
Den 2 oktober 2018 gick Washington Post-journalisten Jamal Khashoggi in på det saudiska konsulatet i Istanbul för att hämta sina vigselpapper. Utanför väntade hans fästmö Hatice Cengiz förgäves. Han kom aldrig ut igen. Under de följande dagarna vändes världens uppmärksamhet mot en hårresande mordkomplott beställd av Saudiarabiens högsta ledare. För regin står Oscarbelönade Bryan Fogel (Ikaros).