The Ghost Writer
Den framgångsrike spökskrivaren The Ghost blir ombedd att avsluta den brittiske före detta premiärministern Adam Langs memoarer, efter att den tidigare spökskrivaren omkommit i en tragisk olycka. Under arbetets gång tycker sig The Ghost se tecken på att Lang är kopplad till CIA. Kan Lang ha samarbetat med USA under sin tid som premiärminister? Och blev The Ghosts företrädare mördad på grund av vad han fick reda på? Regi: Roman Polanski. I rollerna: Ewan McGregor, Pierce Brosnan, Olivia Williams, Robert Pugh, Kim Cattrall, Tom Wilkinson m.fl.