Insider
En dramathriller om tv-producenten Lowell Bergman som av en slump får kontakt med forskaren Jeffrey Wigand, som tidigare arbetat på ett multinationellt tobaksbolag. Wigand antyder att han sitter på konfidentiell information om hur bolaget med flit gjort sina cigaretter mer beroendeframkallande och Bergman försöker nu få honom att ställa upp på en intervju i nyhetsprogrammet 60 Minutes. Samtidigt utsätts Wigand för alltmer press och hot från sin förra arbetsgivare. Filmen bygger på verkliga händelser. Regi: Michael Mann. I rollerna: Russell Crowe, Al Pacino, Christopher Plummer, Diane Venora, Philip Baker Hall, m.fl. (The Insider)